جزئیات جدیدی از کشتی حادثه‌دیده در جنوب شرق یمن موضوع چهارمین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ چیست؟ طائب در مشهد: انتخابات، نفرت‌پراکنی نیست؛ با نفرت در رقابت، نمی‌توان کشور را اداره کرد اربعین شهدای جمهور در تهران و مشهد برگزار می‌شود تأکید استاندار خراسان‌رضوی بر نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در عرصه انتخابات پیش رو ۶۵۰ هزار مترمربع از معابر شهر مشهد از ابتدای سال آسفالت شده است رئیس بازرسی انتخابات خراسان‌رضوی: کارکنان دولت در ساعات اداری حق انجام فعالیت‌های انتخاباتی را ندارند حمله پهپادی مقاومت عراق به ایلات پس از عملیات مشترک با ارتش یمن برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در صداوسیما (۳ تیر ۱۴۰۳) ۸ تیرماه، فرصتی مهم برای میثاق با شهید رئیسی شهادت ۳۵۰ معلم و هشت هزار دانش آموز در غزه رئیس سابق شاباک: خطراتی حیاتی اسرائیل را تهدید می‌کند رسانه رژیم صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است تظاهرات گسترده صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو (۲ تیر ۱۴۰۳) حمله موشکی به شمال فلسطین اشغالی (۲ تیر ۱۴۰۳) دومین مستند انتخاباتی علیرضا زاکانی منتشر شد + فیلم از ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری در مشهد چه خبر؟ + فیلم (۲ تیر ۱۴۰۳) دومین مستند انتخاباتی پورمحمدی منتشر شد + فیلم قاضی‌زاده‌هاشمی: خانه‌داری باید شغل درنظرگرفته شود توقف پخش مستند تبلیغاتی زاکانی
سرخط خبرها

وزیر کشور: عدم پیگیری نتایج حاصل از جلسات به یک آفت تبدیل شده است

  • کد خبر: ۲۳۳۵۲۶
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
وزیر کشور: عدم پیگیری نتایج حاصل از جلسات به یک آفت تبدیل شده است
وزیر کشور گفت: یکی از مشکلات همایش‌های ما، عدم پیگیری نتایج حاصل از برگزاری آن‌هاست که به یک آفت تبدیل شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد وحیدی در هشتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شورای اسلامی و معاونین شهرسازی و معماری کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها که امروز، ۲۴ خردادماه در شیراز برگزار شد، اظهار کرد: شهید آیت‌الله رئیسی معمار جدید در حوزه مدیریت از نوع جهادی و مردم‌داری بود.

وی افزود: یکی از مشکلات همایش‌های ما، عدم پیگیری نتایج حاصل از برگزاری آن‌هاست که به یک آفت تبدیل شده است.

وزیر کشور تاکید کرد: انتظار این است که پس از اختتامیه اجلاس، گزارشی ارائه شود که در بحث بازآفرینی شهری به نتایج و برنامه‌های جدید و مشخصی رسیده‌ایم، با اینکه مفاهیم جدیدی کشف و به بحث و گفتگو گذاشته خواهد شد.

وحیدی با بیان اینکه پیام و حرف جدیدی در خصوص بافت‌های حاشیه‌ای، تاریخی و فرهنگی نشنیده‌ایم، گفت: باید این موضوع را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرداران ما ۳۵۰ همت بودجه دارند که بخش زیادی از آن را باید صرف شهرسازی کنند، تأکید کرد: برای مصرف بهینه بودجه شهرسازی، باید با الگویی حرکت کرد که با مبانی‌ها هم‌خوانی داشته باشد.

وزیر کشور با بیان این موضوع که هویت اسلامی‌ایرانی در معماری‌ها نیز موضوع مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، گفت: آیا به‌خوبی مفاهیم را می‌شناسیم؟

وحیدی با تاکید بر این نکته که محور توسعه شیراز باید حضرت شاهچراغ(ع) و برآمده از ارزش‌های این امامزاده واجب‌التعظیم باشد، افزود: نقش وجود ایشان در هویت‌سازی شهر باید مشخص باشد.

وی با بیان اینکه فضای روانی حاکم بر شهر از ساختمان‌ها اثر می‌پذیرد، گفت: متاسفانه طبیعت زیبا در برخی از شهر‌ها از منظر زیباشناختی دستخوش تغییرات شده است.

وزیر کشور با بیان اینکه معماری حاکم بر مهندسی است و باید ابتدا آن را دید و سپس محاسبات را انجام داد، افزود: در بافت‌های تاریخی سال‌های زیادی است که در خصوص بازبینی صحبت می‌شود، اما کار جدی انجام نشده است؛ به عنوان مثال می‌شد ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن را در بافت‌های فرسوده و تاریخی پیش‌بینی کرد.

وحیدی همچنین با تصریح اینکه بسیاری از اوقات، بافت‌های فرسوده و حاشیه‌ای روی هم افتاده و آسیب‌زا شده‌اند که باید این موارد را در چنین‌جلساتی مطرح و راهکار ارائه داد، گفت: باید نگاه یکپارچه بر مدیریت شهر در چنین‌جلساتی دیده شود. راهکار‌های عملی برای احیا و بازآفرینی بافت‌ها بسیار مهم و حساس است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->